Často kladené otázky

 

Premýšľate o tom, ako vylepšiť svoje podnikanie? Zvažujete, či Vám on-line rezervačný systém bude dobrým pomocníkom? Skúšate rôzne ponuky rezervačných systémov a vyberáte tú najvhodnejšiu? Prinášame Vám tu niekoľko základných otázok a odpovedí, ktoré by Vám mali s rozhodovaním pomôcť. Máte nejakú ďalšiu otázku? Napíšte nám alebo využite on-line chat ...

ZÍSKAŤ ZADARMO a začať používať
 

Čo hovoria používatelia systému reenio

Zdieľam miesto podnikania so svojimi kolegami, ktorí ponúkajú rovnaké služby (kaderníctvo, masáže, konzultácie atď.). Navyše máme rovnaké webové stránky. Ako mám zariadiť, aby sa zákazník rezervoval ku mne?

Termíny pre rezerváciu je možné vytvárať tak, aby jednotlivé miesta, zamestnanci či služby boli ponúkané oddelene. Pri zadávaní rezervácie cez systém reenio tak uvidí Váš zákazník meno pracovníka a jeho fotku (tá nie je povinná) a môže si vybrať, ku komu sa objedná.

Systém taktiež dokáže (podľa nastavenia) sledovať termíny rezervácií a blokovať také termíny, ktoré sa krížia. Nikdy sa preto nestane, že by sa jeden zákazník objednal k dvom pracovníkom.

Cenu služby si určujem vždy individuálne pre konkrétneho zákazníka. Je teda možné robiť rezervácie v systéme reenio bez informácie o cene za danú službu?

Áno, vo Vašom prípade nevyplníte v nastaveniach termínu informáciu o cene, prípadne uvediete len informácie o cenách do informačného popisu. Máte teda možnosť všetko nastaviť podľa vlastného uváženia a na základe Vášho obchodného modelu a podmienok.

Mám veľmi málo času a bojím sa, že mi ho prvotné nastavenie veľa zaberie.

Prvotné nastavenie Vám bude trvať len chvíľku! Záleží samozrejme na type Vášho podnikania a rozsahu ponuky, respektíve termínov. Avšak podľa našej skúsenosti a spätnej väzby od našich klientov sa čas potrebný pre prvotné nastavenie a spustenie rezervácií najčastejšie pohybuje od 30 minút do 2 hodín. Prvotné nastavenie by sme prirovnali k založeniu profilu na sociálnej sieti. Je to veľmi jednoduché a užívateľsky prívetivé. Nie je sa teda čoho báť!

Navyše nie je potrebné nastavovať všetky informácie a všetky termíny hneď naraz. Väčšinu vecí môžete nastaviť postupne, a časom pridávať ďalšie služby a termíny.

Jednoducho povedané čas, ktorý venujete prvotnému nastaveniu, sa Vám v priebehu jedného týždňa vráti, a to v podobe úspory času, ktorý teraz trávite osobnou alebo telefonickou rezerváciou a hľadaním voľného termínu v diári pre zákazníkov.

Ak už navyše máte databázu alebo zoznam svojich zákazníkov napr. v Exceli, nie je problém ich importovať do systému, čo ešte viac uľahčí prvotné rozbehnutie celého systému.

Ako náročné je obsluhovať rezervačný systém reenio?

Prostredie rezervačného systému je veľmi príjemné a intuitívne. Obsluha a správa rezervácií pre Vás bude úplne jednoduchá. Aj menej technicky zdatný človek to zvládne bez ťažkostí. Budete mať tiež k ruke našu on-line podporu, takže sa absolútne nie je čoho báť.

V prípade, že Vám niečo v nastaveniach nebude jasné, alebo budete potrebovať pomoc, tak sa stačí obrátiť na našu podporu, ktorá Vám so všetkým pomôže. Rovnako máte k dispozícii video návody alebo online sprievodcu systémom. Uvidíte, že je to skutočne jednoduché!

Nemám vytvorené webové stránky, môžem aj tak používať rezervačný systém reenio?

Samozrejme! Rezervačný systém reenio Vám dokonca z časti môže webové stránky nahradiť.

S rezervačným systémom reenio máte možnosť si veľmi jednoducho a rýchlo vytvoriť vlastnú rezervačnú webovú stránku, kde môžete mať, okrem rezervačného kalendára, taktiež základné informácie o firme a ponúkaných službách.

Zároveň môžete u jednotlivých služieb uviesť doplňujúce informácie, napr. priamy kontakt na zamestnanca, fotografie alebo mapu miesta poskytovania služieb. Stránka je responzívna, čo znamená, že je prispôsobená aj pre mobilné zariadenia.

Už mám webové stránky a chcem ich s rezervačným systémom prepojiť, ide to?

Áno, rezervačná stránka reenio je štandardne prístupná na samostatnej adrese (neco.reenio.cz, rezervacia.vasafirma.cz, vasarezervacia.cz, apod.).

Avšak rezervačný formulár môžete prepojiť aj so svojou už existujúcou webovou prezentáciou! Prepojenie nie je nijako technicky závislé na spôsobe prevádzky súčasného webu, len je potrebné vložiť jednoduchý kód do stránok. Môže sa jednať o rezervačné tlačidlo (rezervačný kalendár sa otvorí samostatne) alebo o priame prepojenie rezervačného kalendára do webu (návštevník je potom stále vizuálne na Vašom webe). Síce to znie technicky zložito, ale verte, že to náročné nie je. Prípadne sa môžete obrátiť na našu podporu alebo známeho, ktorý sa vo weboch trochu orientuje!

Koľko času denne budem musieť správe rezervačného systému venovať?

Záleží iba na veľkosti Vášho podnikania a na množstve rezervácií. Náročnosť je priamo úmerná veľkosti podnikania, avšak začína na jednotkách minút.

Na druhú stranu sa ale nemusíte báť, že by ste miesto podnikania skysli u správy rezervačného systému a nerobili už nič iné. Systém reenio Vám má v prvom rade pomôcť zrýchliť všetky postupy vo firme.

Nemám pevnú otváraciu dobu a každý týždeň pracujem inak. Je pre mňa rezervačný systém vhodný?

Pružná pracovná doba nie je prekážkou. V administrácii vždy nastavíte tie dni a tie hodiny, kedy chcete pracovať, ponúknuť časový priestor pre objednávanie zákazníkov. Nastavenie a správa Vám zaberie len pár minút. Nemusíte sa teda báť, že by Vám zákazníci určovali Vašu pracovnú dobu.

Všetko je o nastavení. Naopak s rezervačným systémom získate výhodu v jasnom prehľade o svojom čase a zákazníkoch.

Dávam prednosť osobnému kontaktu s klientmi.

Nie je lepšie nechať zákazníka, nech si sám vyberie, aký spôsob rezervácie je pre neho najpríjemnejší?

Využívanie rezervačného systému reenio a telefonické objednávky sa nevylučujú! Naopak sa tieto dve možnosti skvele dopĺňajú.Zložité dohováranie sa na termíne po telefóne, ktorý vyhovuje obom stranám, tak absolútne odpadáva a Vy konečne získate podnikateľskú slobodu.

V rezervačnom systéme Váš zákazník uvidí, kedy máte voľno a sám si vďaka tomu jednoducho nájde pre seba najvhodnejší termín. Detaily poskytovanej služby potom môžete dohodnúť buď osobne alebo telefonicky. To už záleží na Vás a na tom, čo Vám viac vyhovuje. V rezervačnom systéme totiž uvidíte novú rezerváciu a môžete tak zákazníka sami kontaktovať (e-mailom, SMS, telefonicky).

Ako to budem riešiť so zákazníkmi, ktorí sa aj po zavedení online rezervácií budú objednávať cez telefón?

Telefonické objednávky sami zapíšete do administrácie rezervačného systému reenio. Vytvorenie takejto rezervácie je jednoduché ako facka (možno prirovnať k vytvoreniu udalosti v kalendári).

Pokiaľ budete rezerváciu vytvárať vo väzbe na e-mail zákazníka, môžete mať navyše prehľad o celej jeho histórii. Ak sa Váš zákazník registruje s rovnakým e-mailom, všetky jeho rezervácie (bez ohľadu na to, či ich vytvoril on sám alebo Vy v rámci administrácie pri telefonickom objednaní) bude mať v systéme prístupné aj spätne.

Skrátka tak získate Vy aj Váš zákazník! Vy budete mať o všetkom perfektný prehľad a Váš zákazník (bez toho aby o tom vedel) bude mať v budúcnosti k dispozícii prehľad o všetkých svojich rezerváciách.

Obávam sa, že budem musieť investovať nemalú čiastku do potrebného vybavenia a inštalácie systému.

Obávate sa zbytočne! Rezervačný systém reenio funguje v cloude ako služba (využívame technológie spoločnosti Microsoft). Nie je teda potrebné nič inštalovať, ani kupovať servery či iné náročné vybavenie. Stačí Vám dnešný bežný počítač (alebo iné moderné zariadenie) s pripojením na internet.

Čo keď si s niečím nebudem vedieť rady?

Kedykoľvek môžete kontaktovať našu podporu prostredníctvom e-mailu alebo online chatu. Budeme sa Vám plne venovať, a to ako z pohľadu technických otázok správneho nastavenia systému, tak aj hlásenia chýb či návrhov na vylepšenie. Navyše si môžete otvoriť stránky s návodmi (otáznik v pravom hornom rohu systému). Sme tu pre Vás!

Potreboval by som upraviť funkčnosť alebo mi chýba nejaká funkcia.

Systém reenio neustále vyvíjame, a to ako z pohľadu výkonu, ako aj z pohľadu nových funkcií. Svoju požiadavku na novú funkciu môžete zadať do Knihy prianí. V nej môžu všetci používatelia systému reenio hlasovať a funkcie, ktoré by sa hodili aj im, zaradíme do plánov rozširovania.

Čo keď neviem, či mi systém bude vyhovovať? Môžem si ho nezáväzne vyskúšať?

Nie je nič jednoduchšie, ako sa zaregistrovať a počas niekoľkých málo minút systém zadarmo vyskúšať (nastavovať a rezervovať).

Systém totiž máte k dispozícii v režime FREE, kedy nie ste nijak zásadne obmedzení funkcionalitou ani časom (žiadna skúšobná verzia na 30 dní), ale iba niektorými prevádzkovými parametrami. Môžete si tak vyskúšať celý systém, či Vám aj Vášmu podnikaniu bude vyhovovať.

Dokonca ho môžete začať ihneď používať pre reálne rezervácie svojich klientov. Ak vyčerpáte nastavené obmedzenia bezplatnej verzie, môžete plynule prejsť na niektorý z vyšších balíčkov. Vaši zákazníci si toho ani nevšimnú.

Chcem čo najviac uľahčiť a urýchliť rezervácie svojim zákazníkom, aké mám možnosti?

Vďaka nášmu rezervačného systému môžu Vaši zákazníci vykonať rezervácie aj bez registrácie. Musia síce pri každej rezervácii zadávať údaje opakovane, ale nemusia si pamätať heslo k ďalšiemu účtu. Myslite len na to, akým spôsobom chcete so zákazníkmi ďalej pracovať.

Pri rezervácii potrebujem získať od zákazníkov aj nejaké špecifické informácie (napr. zľavový kód, RZ automobilu). Musím tieto údaje získať ručne (telefonicky, e-mailom) alebo mi s nimi systém reenio vie pomôcť?

Aj s tým Vám náš rezervačný systém pomôže! Systém totiž ponúka možnosť nastaviť si špecifické formuláre, ktoré k rezervácii potrebujete. Tie sa stanú súčasťou Vášho rezervačného kalendára. Tam si môžete definovať vlastné typy informácií, ktoré chcete pri rezervácii získať a následne ich ďalej v rámci rezervácie spracovávať.

Je možné ďalej pracovať s kontaktmi mojich zákazníkov a zasielať im napr. newslettre s akčnou ponukou alebo zľavou?

Áno a je to jednoduché! Pomocou exportu kontaktov zo systému a s využitím systémov tretích strán (napr. SmartEmailing). Vďaka tomu môžete svojim zákazníkom jednoducho rozosielať newslettre alebo sa im pripomenúť, ak už u Vás dlho neboli. A nezabudnite na nich s nejakou výhodou k ich meninám alebo narodeninám!

Na čo je dobré ešte myslieť pri prevádzke rezervačného systému reenio?

Pamätajte na ochranu osobných údajov, podmienky poskytovania služieb a obchodný model. To sú tri dôležité veci, ktorými chránite nielen svoje podnikanie, ale aj záujmy svojich zákazníkov. Viac sa môžete dozvedieť v nápovede systému.

Čo ak mi zákazník zavolá a bude sa chcieť objednať telefonicky?

Žiadnu paniku! Stačí si otvoriť administráciu systému reenio a pozrieť sa, kedy máte voľný termín. Celý tento postup zaberie chvíľku a vy budete mať v termínoch stále poriadok. Na žiadneho zákazníka nikdy nezabudnete.

Potrebujem kontrolovať rezervácie priamo na akcii pri príchode zákazníkov, je toto možné?

Áno, môžete využívať našu mobilnú aplikáciu pre odbavovanie rezervácií. Tú si stiahnete z Google Play do svojho mobilného zariadenia (Android). Priamo na mieste potom môžete rýchlo kontrolovať stav konkrétnych rezervácií a zároveň vykonávať zmenu ich stavu. Ak si navyše aktivujete generovanie čiarových alebo QR kódov, stačí len namieriť fotoaparát telefónu na kód zaslaný v rezervačnom emaile a aplikácia okamžite zobrazí detail konkrétnej rezervácie, a to vrátane ďalších podrobností.

Rád by som priamo pri rezervácii zaistil úhradu objednaných služieb, ide to?

Áno, spolupracujeme s platobnou bránou GoPay, takže nie je problém realizovať priamo on-line platby od svojich zákazníkov, a to vrátane zaistenia EET. Stačí mať zriadenú platobnú bránu u GoPay a len prepojiť rezervačný systém a vašu bránu. Okrem priamych on-line platieb je v systéme rovnako možné využívať tzv. zákaznícky kredit. Dokonca je možné výslednú cenu rezervácie aj modifikovať zákazníkom, a to pomocou vlastných rezervačných formulárov, napr. zľava pri členstve v klube, cena za doplnkové služby naviac, atď.

Pomôže mi rezervačný systém naplniť požiadavky nariadenia GDPR resp. ePrivacy?

Áno, rezervačný systém vystupuje v úlohe spracovateľa údajov a ponúka sadu funkcií, ktoré uľahčia a zefektívnia správu a ochranu osobných údajov zákazníkov. Medzi takéto funkcie patrí napr. správa súhlasov jednotlivých zákazníkov, automatické mazanie/anonymizácie osobných údajov v čase alebo možnosť prístupu zákazníkov k svojim údajom. Pri implementácii a napĺňaní požiadaviek GDPR spolupracujeme s renomovanou právnou kanceláriou. Avšak, vždy je potrebné mať na pamäti, že rezervačný systém je len nástroj - všetky formálne náležitosti si každý prevádzkovateľ rezervačného systému musí nastaviť a zabezpečiť z vlastného pohľadu - ako správca osobných údajov.